28 Eylül, 2012

9 Milföy Hamurlu - Yufkalı Peynirli Börek



76.PDCS etkinliginin ev sahibesi http://Fusununmutfagi.Blogspot.Com dan sevgili  Fusun Hanıma bu  tarifimi gönderiyorum.Yeni blog açtığım için tarif seçmekte zorlandım ve etkinliğe katılmaya cesaret edemedim ama bir ilki sizin sayenizde gerçekleştiriyorum.Sevgili Fusun hanıma bol ve güzel tarifli bir etkinlik diliyorum



En sevdiğim börek  tarifim.Pratik olarak hazırladığım kolay bir tarifi sizinle paylaşmak istiyorum.
 Ben  bu böreği sıcak sıcak seviyorum tadı bir harika oluyor ve çok güzel kabarıyor denemenizi tavsiye ediyorum :))


MALZEMELER :

8 adet milföy hamuru
2 adet yufka
200 gr tulum loru

ÜST MALZEME :

1 adet yumurta
1 kahve fincanı süt ( 1 bardak koyuyorum )
1 kahve fincanı sıvı yağ
1 şişe maden suyu
susam veya çörekotu

YAPILIŞI :

Ben kare borcama yapıyorum ölçü çok güzel denk geliyor.
İlk önce buzu çözülen milföy hamurlarının 4 tanesini un serpilmiş bir zeminde birbirine yapıştırıp borcamın büyüklüğünde açıyoruz.Yağlanmış borcamımızın zeminine açtığımız hamuru yayıyoruz,üzerine yufkanın bir tanesini buruşturarak seriyoruz.Peynirimizi serpiştirdikten sonra kalan diğer yufkamızı da üzerine aynı şekilde yayıyoruz.Kalan 4 adet milföy hamurumuzu da birleştirip aynı şekilde açtıktan sonra en üstüne döşüyoruz.İstediğiniz şekilde kesebilirsiniz ben kare şeklinde kestiğim zaman 16 parça börek çıkıyor.

ÜST MALZEME HAZIRLANIŞI :

Çukur bir tabakta yumurtayı çırpıyoruz
 Üzerine süt,yağ ve maden suyunu ekledikten sonra güzelce karıştırıyoruz.
Hazırlamış olduğumuz böreğimizin üzerine her tarafına gelecek şekilde döküyoruz.
İsteğe göre susam veya çörekotu serpiştirebilirsiniz ben ikisini karıştırıp ekliyorum.

ÖNEMLİ BİR NOT :

En az 4 saat buzdolabında dinlendirilmesi gerekiyor!
175-200 derece ısıtılmış fırında nar gibi kızarana kadar pişiriyoruz.
Afiyet olsunn :))

Eğer sabah kahvaltısı için yapacaksam bir gece önceden hazırlayıp  buzdolabına kaldırıyorum ve sabah çay demlenirken hemen pişiriyorum..
Öğleden sonra misafirim gelecekse sabah yapıp dolaba kaldırıyorum aynı şekilde çay oluncaya kadar börek pişmiş ve sıcacık servise hazır oluyor.

9 yorum:

  1. çok hoş olmuş ellerinize sağlık. bende beklerim bloğuma

    YanıtlaSil
  2. ENFES GÖRÜNÜYOR ELLERİNİZE SAĞLIK, OLSADA YESEK:)

    YanıtlaSil
  3. Çok teşekkür ederim.Blog unuzun izleyicisi oldum bile :))

    YanıtlaSil
  4. Merhaba Kalbegidenyol
    Sizce sakıncası yoksa adınızı öğrenebilirmiyim?
    Ayrıca yorum için teşekkür ederim.İnşallah bir gün biz de İzmirli blog toplantılarına katılabiliriz.

    YanıtlaSil
  5. Tabiki Dilek hanım ismim Sibel!Bende sizin takipçilerinizdenim artık:)

    YanıtlaSil
  6. TARİFİNİZİ YAYINLADIM ÇOK TEŞEKKÜRLER ELLERİNİZE SAĞLIK

    YanıtlaSil
  7. Teşekkür ederim Füsun Hanım :))

    YanıtlaSil
  8. Bu börek nefis oluyor,ellerinize sağlık.

    YanıtlaSil
  9. Teşekkür ederim Canan hanım :))

    YanıtlaSil